[:pl]Olsztynianka. Ma na swoim koncie ponad 30 ról w teatrze, filmie i telewizji. Już jako nastolatka fascynuje się teatrem. Konsekwentnie realizując marzenia kończy Wrocławską PWST ze specjalizacją pantomimiczno- ruchową.
Na trzecim roku wydziału aktorskiego zostaje wybrana przez Jerzego Jarockiego do roli Soni w „Wujaszku Wani”. Grając u boku swoich profesorów stawia pierwsze kroki w zawodzie.
Po ukończeniu uczelni jako priorytet postanawia doskonalić umiejętności zawodowe. Owocuje to intensywną współpracą z Bałtyckim Teatrem Dramatycznym a później z Teatrem im. Stefana Jaracza w Olsztynie.
Na swojej drodze artystycznej spotyka wielu cenionych twórców.W spektaklu „Szalona Lokomotywa” w reżyserii Jana Peszka i Michała Zadary kreuje rolę zdesperowanej i namiętnej Julii. U Krzysztofa Nazara w olsztyńskiej inscenizacji czechowowskiego Płatonowa gra zagubioną , impulsywną Sonię, Julia Wernio powierza jej postać nieokiełznanej Anieli w „Sanatorium pod klepsydrą” a z Krzysztofem Zalewskim w „Nie-boskiej komedii” rozważa pierwiastek zła, mierząc się z rolami Diabła i Nieznajomego.
Gra role wrażliwych – Julia w „Romeo i Julii”, Małgorzata w „Fauście” (w reżyserii niemieckiego reżysera Freda Apke) – dziewczyn, jak i ambitnych, temperamentnych kobiet – tytułowa Balladyna czy Hedda Gabler.
W roku 2006 zostaje wyróżniona nagrodą aktorską na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Tarnopolu, rok później otrzymuje nagrodę „Teatralna kreacja roku” za rolę „ Pani Lebrun” we francuskiej sztuce :Napis” .
Poza intensywną pracą w teatrze znajduje czas na flirt z X muzą. Gra w filmie i w serialach.
W roku 2010 realizuje projekt w ramach programu profesjonalizacji indywidualnej Fundacji Polskie Centrum Audiowizualne w Paryskim Method Acting Center. Pracuje m.in. nad technikami gestu psychologicznego Michaiła Czechowa, metodą „Repetion game” Stansforda Meissnera, koncepcjami zachodnich kontynuatorów systemu Konstantego Stanisławskiego.
Bierze udział w anglojęzycznych warsztatach gry przed kamerą, współpracującego z Paramont Pictures nowojorskiego nauczyciela Bob’a Mc’Andrews .
W realizowaniu projektów pomaga jej znajomość języków, bo jak mawiał Antoni Czechow :
„Bez znajomości języków obcych człowiek czuje się gorzej niż bez paszportu…”
Jest osobą lubiącą aktywny wypoczynek – uwielbia jeździć konno, pływać, żeglować, szusować na nartach, tańczyć.
Kilkukrotnie uczestniczyła w Aktorskich Regatach Żeglarskich.
W swojej pracy szczególną uwagę zwraca na język ciała. Jest ono dla niej swoistym instrumentem, na którym trzeba nieustannie odkrywać nowe brzmienia aby później móc znaleźć odpowiednią tonację i klarowność przekazu.
W kwietniu 2016 roku gra w u boku Marka Frąckowiaka, Waldemara Obłozy i Michała Urbaniaka w legendarnym paryskim teatrze La Huchette w sztuce Schaeffera « Multimedialne coś ».
Obecnie realizuje w Paryżu spektakl w ramach projektu MSZ « Monsieur Chopinski », którego jest twórcą i reżyserem. [:fr]Agnieszka Grzybowska est également connue sous le nom de scène d’Anna Verma.
Formée au répertoire dramatique classique du Conservatoire National Supérieur d’Art Dramatique de Cracovie, Agnieszka débute en 2000 au théâtre avec le rôle de Sophie dans la pièce Oncle Vania d’Anton Tchekov, sous la direction du célèbre metteur en scène Jerzy Jarocki.
Elle a ensuite interprété des rôles principaux tels que Juliette dans Roméo et Juliette de Shakespeare, Hedda dans Hedda Gabler d’Henrik Ibsen, et a travaillé dans les principaux théâtres polonais. Elle a également tenu de multiples rôles pour des chaines de télévisions nationales.
En 2010, elle vient en France pour un projet porté par l‘Institut du Film polonais. Depuis 2014, elle a travaillé au Théâtre Laboratoire à Paris qui mélange les approches de Grotowski et de Kantor du “théâtre physique «.
En avril 2016, elle joue dans « Multimédiatique truc « de Boguslav Schaeffer au Théâtre de la Huchette, connu pour ses fameuses représentations des pièces de Ionesco. Boguslav Schaeffer est un compositeur et dramaturge contemporain majeur qu’Agnieszka s’attache à faire connaître.
Récemment elle a également écrit et dirigé une nouvelle pièce “Monsieur Chopinski” donné au MPPA Broussais en décembre 2017.[:en]Also known as Anna Verma (Polish), Classically trained at the PWST National Academy of Theatre Arts in the Polish city of Kraków, Agnieszka’s theatre debut was in 2000 with the role of Sophie in Anton Chekhov’s Uncle Vanya, directed by noted Polish theatre director Jerzy Jarocki. She has played lead roles such as Shakespeare’s Juliet in Romeo and Juliet to Hedda in Henrik Ibsen’s Hedda Gabler, and worked in major Polish repertory theatres as well as multiple roles for national and local TV channels. In 2010, she came to France for an acting project supported and funded by The Polish Film Institute. Since 2014, she has performed at Paris’ Théâtre Laboratoire, which combines Grotowski and Kantor’s philosophy of « physical theatre ». In April last year, she played in A Multimedia Thing by Bogusław Schaeffer (a composer and playwright Agnieszka adores and promotes in France) at Théâtre de la Huchette which is known by its famous representation of Ionesco’s plays.
December 2017 new theatre play written and directed by Agnieszka called Monsieur Chopinski will be performed in Paris
[:]